De laatste dagen.

28 september 2022 - Chelsea, New York, Verenigde Staten

Het gaat nu wel heel hard. Vandaag nog een dagje down town. Naar Chelsea. Een leuke levendige wijk. Nog wat gewinkeld, ik hoop dat de koffer niet te zwaar word. Maar we zien wel. Verder is deze wijk bekend om de vele moderne  galleries en natuurlijk het chelsea hotel.waar veel kunstenaars,schrijvers en muzikanten hebben gewoond. Iedereen kent vast het lied wel van Leonard Cohen. Een eerste stukje : I remember you well in the chelsea hotel, you were talking so brave and so sweet. Giving my head on the unmade bed.        While the limousines wait in the street.

NY_chelsea_hotelbekende artiesten die er hebben gewoond of het hotel regelnatig bezochten zijn : Janus Joplin, Jimmi Hendrix Leonard Cohen,  Patti Smith, en zelfs onze eigen Jan Cremer.

Het was een broednest vol creativiteit. Ik had graag bij willen zijn. .

Ik ben nog naar de bekende galerie van David Zwirner geweest.  Echt genieten.  Vooral fotograaf Diana Arbus. Prachtig. En een mooie tentoonstling met mixed media . Heel inspirerend.

Donderdag vertrek ik weer richting Nederland. Als alles goed gaat hoop ik vrijdag ochtend te landen. Het zal weer wennen zijn om m'n Amerikaanse vrienden achter te laten . Maar ook weer fijn om thuis te komen. Want hoe erg ik ook geniet hier....Nederland is toch m'n land.

1. Janny:
    28 september 2022
    Hallo Karin, ik heb genoten van je prachtige reis verslagen . En inderdaad thuiskomen is ook weer heerlijk. Morgen een hele goede reis hoop ik.
  2. Monique:
    28 september 2022
    De tijd vliegt als het gezellig is helaas, maar zoals je zelf zegt ook fijn om weer thuis te komen. Ik heb met plezier je belevenissen gelezen. Geniet nog van de laatste dagen daar en een goeie reis terug 😘
  3. Gerrie:
    28 september 2022
    Wat een prachtige reis heb je gehad meid, nog ruim een dag te gaan. Geniet nog even en heb een goede terugreis.
    Tot gauw 🥰
  4. Gerrie:
    Alvast: welkom thuis 🙋‍♀️
  5. Karin:
    30 september 2022
    Dank je Gerrie . Ook weer fijn.
  6. Piet:
    28 september 2022
    Het Chelsea-hotel was een broeinest in meerdere opzichten.
    "Giving me head on the unmade bed."
    ("Giving me head" refers to someone giving another person a blowjob, or in more technical terms: fellatio!)
    Heerlijk, die Amerikaanse One-liners.
    Veel plezier Karin!
  7. Karin:
    28 september 2022
    Nou, dat wist ik dus niet. Bedankt voor je aanvulling Piet. En tot gauw !