Coney island

21 september 2022 - Coney Island Beach And Bord Walk, New York, Verenigde Staten

De naam Coney Island is een verengelsing van de Nederlandse benaming  Conyne Eyland, oftewel Konijneneiland, zoals de eerste kolonisten van Nieuw-Nederland dit eiland noemden.  Deze naam is ook te vinden op de kaart van Nieuw-Nederland uit 1639 van Johannes Vingboons.

coney10-DW-Politik-Coney-Island-New-York-jpg

Het leek me wel interessant om een stukje historie te verwerken. Het is een bijzondere plek. Nu wel wat vergane glorie maar nog steeds heel Amerikaans . Als

140619-coney-island-011

of je een filmdecor binnen stapt.  Felicity had ooit een publikatie geschreven over dit onderwerp. Als je dan ziet hoeveel emigranten zich daar vestigen rond 1900/1920 En de kermis sprak een grote groep mensen aan. Ik zal er wat oude foto's bij sturen. En een paar die ik zelf heb gemaakt.

140619-coney-island-09-1024x814

Het was een heerlijke zomerdag. Hele goede hotdog gegeten van Nathan's. World famous Frankfurters since 1916. The flavour of New York.  Hoe dan ook, ze waren lekker.  En leuke muziek op het terras. Ik hoorde zelfs nog the kinks langskomen. Met het nummer : you really got me.

20220920_140901

20220920_155013

20220920_141211

20220920_132241

20220920_141926

1. Monique:
    21 september 2022
    Is weer een leerzaam en interessant verhaal 👍
  2. Karin:
    Dank je !
  3. Sia:
    21 september 2022
    Wat een mensenmassa's op de z/w foto's.
    Wij vinden het tegenwoordig al zo druk,
    niet te vergelijken. 🎠🎡🌊⛱️
  4. Karin:
    22 september 2022
    Nou hé, je zou daar je kind maar kwijt raken...
  5. Hanny:
    21 september 2022
    Het ziet er weer geweldig uit,
    Wat een belevenissen,
    Nog heel veel plezier
  6. Karin:
    22 september 2022
    Dank je wel Hanny ja,elke dag is een nieuw avontuur. Nog een week te gaan !
  7. Carolien:
    Hai Karin,
    Hier dan eindelijk een reactie op jouw prachtige reis. Zo laat, omdat ik jouw verhaal niet kon vinden ( stom he!). Je geniet met volle teugen dat is duidelijk. Prachtige foto's. Ik krijg meteen zin om weer op vakantie te gaan. Vooral ook de beschrijving van Maine en de reis die jullie daar gemaakt hebben. Ook jouw activiteiten in New York brengen weer herinneringen naar boven. Heel fijn voor je dat je zo'n fantastische tijd hebt. Geniet nog van de laatste dagen en vanaf nu weet ik je te vinden!!😁
  8. Karin:
    22 september 2022
    Ik ga zeker nog even genieten Carolien. Nog een hele week. Er staan nog een paar musea op mn lijstje. Het metropolen, heb ik morgen een qfspraak voor. Word vervolgd.
  9. Hanny:
    Hoi Karin
    Nog heel veel plezier de komende week.
    Ik reageer niet meer op jouw reisverslagen omdat ik druk ben met de voorbereiding voor mijn weekje Spanje
  10. Karin:
    22 september 2022
    Nou Hanny, begrijp ik hoor. Geniet er van en wanneer je weer terug bent dan spreken we weer eens af ! Wanneer vertrek je ? Het aankomend weekend ? Geniet er van !