Vermeer

24 september 2022 - Central Park, New York, Verenigde Staten

Een rode draad tijdens mijn bezoek hier is de schilder Johannes vermeer. Sommigen van jullie weten dat ik me heb opgegeven voor een programma over Vermeer. Dat wil niet zeggen dat ik op televisie kom maar het is gewoon leuk om weer eens mee te doen aan zo'n kunstproject. Dus nu ik hier ben laat ik me inspireren door werken van Vermeer.  Op het moment ben ik bij de "The Frick Collection. Deze heeft een aantal schilderijen van Vermeer in zijn bezit. En gisteren was ik in" the Met." De afkorting van Metropolitan Museum Of Art.Dat was een hele belevenis. Wat een prachtig gebouw en mooie exposities. Heel divers. Niet te doen allemaal. Ik moest nog aan jou denken Walter. Wat een geschiedenis, ook over de middeleeuwen.  Ik heb me kostelijk vermaakt. Zelfs 3 schilderijen van Vermeer ! Ik zal er straks wat foto's aan toe voegen.  En zojuist ook een hele mooie colectie gezien. Het us echt genieten hier. Het weer is prachtig,hoewel het wel kouder is geworden. Maar nog steeds een stralende blauwe lucht.