Terug in NYC

17 september 2022 - Central Park, New York, Verenigde Staten

Lieve mensen...Ik ben weer terug in the city that never sleeps. Nou, ik anders wel vanacht. Om negen uur ben ik als een blok in slaap gevallen. Bijn de klok rond,tot acht uur vanmorgen. Aangezien Felicity nog slaapt schrijf ik nu het vervolg. Ik zie net bij de plaats aanduiding Central park. Dat is inderdaad dicht bij maar het is meer naar het oosten. Riverparkdrive ligt tegenover de Columbia university. Een prachtige wijk. Als je bij haar de building aan de zijkant verlaat heb je aan de ene kant Broadway. Allemaal winkeltjes, restaurants en  levendigheid. Aan de andere kant het riversidepark en de rivier de Hudson. Een groene oase waar kinderen spelen, veel wandelaars en mensen met honden. Ik ga met Felicity nog een wandeling maken. Het is een vrij smalle strook met relatief veel kerken,parken,kunstobjecten en de moeite waard dus.

Maar even terug naar gisteren. Ik vind namelijk dat ik me wel een klein beetje een Newyorker mag noemen. De bus uit Maine stopt namelijk in midtown Manhattan.  Vandaar uit moet ik nog met m'n grote koffer bij Felicity zien te komen. Ze had me via de mail nog instructies opgestuurd. Eerst met de bus cross town. Overstappen op een andere bus M5 uptown. Je crost de hele stad door...officiële reistijd anderhalf uur. Ik heb er 1 uur en 45 minuten over gedaan. Het is wel een cultuur omslag.  Vanuit het rustige Maine sta je ineens met koffer in een georganiseerde chaos. Maar ik dacht, ik ga het aan. Gewoon vragen als je iets niet weet. Nou, dat heb ik weten. Ik was de veroorzaker van veel getoeter en een verkeers opstopping. Maar de busschauffeur trok zich er niets van aan. Ik vroeg bij een stopplaats de weg. In de hoop dat dit de goede bus zou zijn. Maar ze heeft me wel op het goede pad gebracht. Dus storte ik mij weer in de chaos.

Vanmiddag komt een vriendin van Felicity.We gaan naar een expositie hier op broadway.

Vanavond naar een classic concert in Juilliard Conservatorium. Ben benieuwd !

1. Stieneke:
    17 september 2022
    Je doet het toch maar, Karin! Wat een reis heb je er weer op zitten, heerlijk om te lezen.
  2. Monique:
    17 september 2022
    Je heb weer een hele reis achter de rug. Ik doe het je niet na haha. Veel plezier in New York 😘
  3. Sia:
    17 september 2022
    Geweldig Karin, fijn dat je zo geniet.
  4. Hanny:
    Hoi Karin,
    Wat een belevenis en dat je het allemaal gered hebt,
    Have fun
  5. Bernadette van Waas:
    18 september 2022
    Echte wereldreizigster ! Je doet het maar even. Stoer.
  6. Gerrie:
    18 september 2022
    Stoere vrouw 👏👏👏. Zo mooi te lezen dat je het goed hebt.