Deel 2 ,Eastport

7 september 2022 - Lubec, Maine, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust was het tijd voor een douche. En er is geen land waar zoveel verschillende douche/systemen bestaan.

Het is elke keer weer een  avontuur. Draaien duwen,trekken....Met een beetje geluk lukt het je. Nu moest ik trekken aan de spout ring ! En dan ineens barst het watergeweld boven je open. Ik zal er een foto bijplaatsen. Gelukkig had ik het water op temperatuur. Je moet er niet aan denken dat het ijskoud of bloedheet is. De meeste douches zijn hier ook nog in een bad...dus je bent zomaar nog niet weg....Maar gelukkig ging het goed. Ondertussen mag ik me wel een ervarigsdeskundige noemen. Ha ha.

Na deze stortdouche tijd voor ontbijt. Veel zoetigheid. Allerlei repen met een uitgebreide keuze. Het lijkt gezond maar niets is minder waar. Muffins met chocolade of blueberrie,jus d'orange,yoghurt met banaan, mandarijntjes op sap en koffie.

Deel 2 van de reis. Op naar het meest oostelijke gedeelte van de USA.  Hier komt als eerste punt in het land de zon op.  We reden door en heuvelachtig lieflijk landschap. Gods Country word het genoemd. Boerderijen,boomgaarden,schattige Peyton Place achtige dorpjes. Velden met blueberries ,heel veel meren, weinig mensen. Wat wonen er bij ons toch veel. Onderweg hebben we nog gestopt bij Quoddy Head. Een vuurtoren gelegen in een prachtige baai. De vuurtoren is uit 1808 en de meest oost gelegen vuurtoren van Amerika. Zie foto's

Wat me ook opviel onderweg was dat ervoor enorm veel boerderijen en zaken zijn die canabis verkopen. Er werd veel reclame gemaakt. Op een of andere manier verwacht je dat niet in zo'n landelijke omgeving. Het zit ook wel gek in elkaar hier in de USA. Het is in elke staat anders geregeld. In sommige staten is het ilegaal,andere weer niet. En het kan zelfs binnen die staten per stad zelfs verschillend zijn. En volgensde Amerikaanse wetgeving is het nog steeds illegaal. Met dit verschil dat iedereen 5 planten mag kweken. In Maine heeft elke stad z'n eigen wetgeving. Bij de 2 zijn ze erg meegaand, de ander erg streng.

Kotom....een ingewikkeld geheel.maar wel leuk om er iets meer over te weten.

1. Monique:
    7 september 2022
    Het is weer mooi geschreven deel 1 en 2👌 leuk om te lezen. Genieten weer
  2. Piet:
    8 september 2022
    Fijn dat je zo geniet in dat bijzondere land! ❤️
  3. Gerrie:
    8 september 2022
    Helemaal bijgelezen. Wat mooi hoe je het allemaal beschrijft meid. Af en toe zie ik het helemaal voor me. Zo fijn dat je zo aan het genieten bent.
    Mooie foto’s ook. Vooral de zonsopgang. Hoe vroeg was dat?
    Geniet maar 😘
  4. Hanny:
    8 september 2022
    Wat een heerlijk reisverslag.
    Zoveel indrukken op doen.
    Goed op je in laten werken en nog heel veel plezier
  5. Karin:
    9 september 2022
    Bedankt voor jullie leuke reacties. Ik sluit straks mijn verhaal over Eastport af.
    Morgen vertrekken we weer . Dan richting Alfred Main.