Op reis naar Eastport

7 september 2022 - Eastport, New York, Verenigde Staten

Lieve mensen,

Ik zal proberen een beschrijving te geven van onze reis naar Eastport. We vertrokken maandag 5 mei rond een uur of elf. We hadden een overnachting gepland onderweg dus alle tijd. Geen autobaan maar scenic drives.

Het regende voor een groot deel van de dag. Ook daar had het al een tijd niet geregend dus het was voor veel mensen een opluchting.

Onderweg was het ook geen enkel probleem. Het regende gestaag door, maar geen harde buien. Het eerste gedeelte kwam me zo nu en dan bekend voor. Vooral Portland waar ik gewoond heb. Aan het water toch ook veel nieuwe appartementen. Maar wel mooi gedaan. In de pakhuisstijl van de omgeving. Onderweg nog wat boodschappen gedaan en de koelboxen waren nu goed gevuld.

Het was een relaxte reis. Onderweg hebben we heerlijk gegeten in Belvast . een Historische plaats. Bekend om z'n zeevaart geschiedenis. In de 17e/18e eeuw was deze plaats in trek bij de rijkere zeevaarders. Dit is ook te zien aan de prachtige huizen. Al deze huizen hebben een torentje. Dat heet the widdows walk. In die tijd was er nog geen communicatie zoals telefoon of radar. De vrouwen konden vanaf deze plek de kust bekijken of het schip van hun man binnen kwam. Soms duurde het wel jaren....Als de persoon het al overleefde. Ook in Lubec had je deze prachtige huizen. In Ellsworth hebben we overnacht in the Collonian.

1. Sia:
    Geweldig Karin.
    Je hebt het duidelijk na je zin.
    Veel plezier. 🙋‍♀️😘
  2. Nico:
    Mooi Karin, met de vele Miles die je aflegt zie je veel! Grts
  3. Hanny:
    Hoi Karin,
    Wat een heerlijk verslag weer en dat je veranderingen en verbeteringen ziet.
    Nog heel veel plezier
  4. Gerrie: